10 obiceiuri sănătoase pentru scăderea în greutate

10 obiceiuri sănătoase pentru scăderea în greutate

Scăderea în greutate este un proces care depinde de motivație și perseverență

E clar că, atâta vreme cât nu ai corpul pe care ți-l dorești, tonus și energie pentru întreaga zi, faci ceva incorect și aceasta ar trebui sa fie preocuparea ta numărul 1. Imediat ce identifici și remediezi acest lucru în stilul tău de viata, s-ar putea ca multe aspecte sa se rezolve de la sine. Poate nu dormi suficient, poate bei multa cafea sau energizante, poate nu te miști deloc sau nu te hidratezi suficient. Vezi? Nu e totul despre mâncare când vorbim despre scăderea în greutate, așa cum greșit considera unii oameni. Pentru ca sa vezi lucrurile în ansamblu, sau cum ar spune profesioniștii, holistic, îți recomand câteva principii prin care poți slăbi, dar și să îți recapeți energia pierduta! Important este să începi să adopți obiceiuri sănătoase şi le menţii pe termen lung.

 Mănâncă ce îți place, uită dietele drastice și frustrările alimentare

Scăderea în greutate și menținerea la greutatea dorită necesită o schimbare în stilul de viață, nu doar în stilul de a manca sau alimentele consumate. Este o mare greșeală să te frustrezi consumând câteva luni alimente care nu iti plac sau cantități insuficiente, pentru a scădea în greutate, după care sa revii la vechile obiceiuri și sa le pui la loc, cu vârf și îndesat.

Prin urmare, ai nevoie să consumi alimentele care îți plac, pentru ca masa să fie o plăcere. Recomandarea mea ar fi să alegi cât mai multe legume şi fructe, împreună cu  cereale integrale, nuci sănătoase şi o cantitate mică de uleiuri. Sunt permise şi produse de origine animală.

Consumă produsele alcaline, mai întâi

Ce înseamnă alcalin? Vorbim de acele alimente care mențin PH-ul la un nivel normal și nu favorizează accidifierea organismului. Mai precis, la fiecare masă, inclusiv la micul dejun, începe cu alimentele alcaline: fructe coapte, legume crude sau salată. Astfel, vei avea parte, în mod consecvent, de enzimele din vegetalele crude, cu conţinut mare de apă. În plus, vei beneficia de o cantitate mare de fibre alimentare. Acestea acţionează ca un tampon, încetinind absorbţia glucozei în sânge şi împiedicând creşterea nivelului de zahăr din sânge.

Când consumi alimente proaspete, naturale, poți mânca oricât şi nu vei simţi că te privezi de nimic, deoarece aceste alimente conţin multe fibre şi substanţe nutritive. Ele ajută tractul intestinal să funcţioneze corect şi să ai scaun regulat. Consumul de alimente alcaline la începutul fiecărei mese este un principiu de bază pentru slăbit. O salată face mereu minuni!

Combină corect alimentele

 Un alt principiu esenţial de respectat este combinarea corectă a alimentelor. Nu este important doar ce mănânci şi când mănânci, ci şi ce putem utiliza din respectiva hrană. Pentru a beneficia de pe urma alimentelor ingerate, trebuie să profiți la maximum de vitaminele şi mineralele, pe care le conţin. De aceea, alimentele trebuie să fie digerate corespunzător. Nu putem evalua corect proprietăţile nutritive ale unui aliment dacă îl izolăm, ci dacă luăm în considerare şi celelalte alimente alături de care el a fost introdus în corp şi, mai ales, interacţiunea dintre ele. Având în vedere că temperatura medie a corpului nostru este de 37 de grade Celsius, cu cât hrana stă mai mult în organism, cu atât mai mult creşte riscul ca reziduurile care se produc în urma digestiei să se transforme în sedimente.

Capacitatea organismului nostru de a descompune alimentele uşor este influențată de combinarea optimă între alimentele sănătoase. În felul acesta, obţii mai multă energie, care contribuie la un aspect fizic mai frumos. De obicei, noi, oamenii, mâncăm multe combinații grele de mâncare, chiar dacă sunt crude, care ne secătuiesc de energie. Din cauza efortului digestiv mare, ajungem să ne îngrăşăm tot mai mult şi să îmbătrânim tot mai repede, în loc să obținem scăderea în greutate.

Odată cu îmbinarea armonioasă între alimente, scăpăm de balonare, de kilogramele în plus. Acest principiu este important în orice fel de plan alimentar, indiferent dacă mănânci carne, peşte, mai mult vegetale sau eşti vegan. Adică, de exemplu, nu proteine cu carhohidrați, nu fructe combinate cu alte alimente.

Mănâncă fructe doar pe stomacul gol

 Fructele sunt alimente care ne asigură vitamine, minerale şi apă pură, filtrată, aşa că ne sporesc vitalitatea. Însă ele nu trebuie consumate în orice fel de combinaţie sau în orice moment. Fructele după masă creează chiar mari probleme digestive. Acest lucru se întâmplă deoarece ele se descompun foarte rapid şi apoi stau după alimentele care se digera mai greu. Vor fermenta şi vor face ca tot bolul alimentar să devină acid.

 Odată ce vei începe să combini corect alimentele, vei fi martorul unor rezultate spectaculoase în ceea ce priveşte sănătatea ta. Acest principiu, alături de celelalte menţionate anterior, te va ajuta să eliberezi o mare cantitate de energie pentru pierderea în greutate, întinerire, înfrumuseţare și atenuarea celulitei. Dacă se întâmplă să mai greşeşti, nu înseamnă că anulezi tot ceea ce ai făcut anterior. Trecerea către combinarea sănătoasă a alimentelor se face în ritm propriu.

Mănâncă cât mai des legume

 Legumele sunt cele mai recomandate alimente de către orice expert în nutriţie deoarece sunt alcaline şi neconcentrate. Ele pot fi combinate cu orice fel de mâncare, inclusiv cu cele de origine animală, deoarece sunt uşor de digerat, neutre şi pline de nutrienţi.

Legumele verzi,în special cele care au clorofilă și spirulină sunt indicate la dietă, întrucât curăță organismul de toxine. Astfel, vei scăpa de celulele grase, care-ți dăunează siluetei, deci s-ar putea să nu obții scăderea în greutate.

Hidratează-te suficient

 Un alt aspect important este hidratarea, atât imediat după ce te-ai trezit, cât şi  pe parcursul întregii zilei. Poți bea multă apă, însă trebuie să o facem cu cel puţin 30 de minute înaintea meselor şi la o oră după acestea. În timpul mesei este recomandat cât mai puţină, deoarece aceasta diluează sucurile gastrice şi încetineşte digestia.

 Apa este bine să fie însoţită de puţin suc de lămâie, pentru conţinutul de vitamina C şi pentru ajutorul pe care îl oferă ficatului de a metaboliza nutrienţii. 70% din greutatea corpului si 90% din compoziția creierului este apă. Hidratarea corespunzătoare este esențială pentru sănătate.

Apa iți hidratează pielea, eliminând ridurile fine, elimina toxinele dăunătoare și reduce edemele. Consuma multă apă, dar și ceaiuri diuretice – hidratarea, dar și combaterea retenției de apă sunt doua elemente cheie în eliminarea kilogramelor și scăderea în greutate, așa că ar trebui să pui accent pe consumul de apă și de ceai.

Câtă apă bem? Se spune ca trebuie să bem 2 L de apă pe zi. Dar acesta este un mit. Pentru ca nu toți avem aceeași greutate si aceeași înălțime. Suntem diferiți, așa ca si nevoia de apă e diferită pentru fiecare persoană în parte. Adevărul este ca avem nevoie sa bem zilnic 5% din greutatea noastră. Ceaiul verde, ceaiul antiadipos, ceaiul de cozi de cireșe sunt extrem de eficiente în topirea grăsimii.

Atenție la gustările dintre mese

Este larg răspândită ideea că ar trebui să mâncăm câte puţin şi des pentru a evita instalarea foamei şi a stabiliza nivelul zahărului din sânge. Însă acest obicei ne îmbătrâneşte rapid deoarece organismul este implicat într-o continuă digestie şi utilizează mereu enzime pentru acest fenomen. Pe lângă procesele digestive şi metabolice, enzimele au rol în refacerea colagenului din piele, menţinerea forţei şi a vitalităţii. Cu cât consumăm mai multe enzime necesare digestiei meselor dese, cu atât îmbătrânim mai repede.

De asemenea, din cauza gustărilor dese, în organism se acumulează mâncare peste mâncare. Viteza procesării ei este încetinită, ceea ce declanşează procesele de fermentaţie şi de putrefacţie. Dacă alimentele pe care le consumam sunt pline de fibre, acestea vor stabiliza nivelul zahărului din sânge şi nu va fi nevoie să ciugulim întreaga zi.

Kg Slim și Scăderea în greutate
Kg Slim și Scăderea în greutate

Mănâncă doar când îți este foame – ascultă-ți corpul

Îţi doresc să te apropii cu iubire şi inteligenţă de corpul tău care ştie cu exactitate de ce are nevoie în fiecare moment. Dacă ai încredere în corpul tău, vei ști exact când iți este foame cu adevărat și de ce ai nevoie.

Dacă iți iubești corpul, ii vei da de mâncare doar atunci când iți cere si vei evita sa mănânci la ore fixe. Este inutil sa ii dai corpului de mâncare, daca acesta nu iți cere. Tu cum te hrănești? Iți asculți corpul? Dacă da, înseamnă ca iți iubești corpul fizic. Aşteaptă mereu până se instalează foamea, mai ales dimineaţa. Pe

măsură ce organismul se detoxifică şi se echilibrează, vei deveni mai conştientă de momentele în care ți se face foame cu adevărat. Mănâncă suficient de mult la masă pentru a te simți sătul/ă şi mulţumit/ă. Dacă totuşi foamea apare repede, încearcă să consumi mai multă salată cu probiotice şi enzime. Bețişoarele de legume, alături de un sos de legume sau de un sos salsa, constituie de asemenea o variantă foarte bună pentru a potoli foamea. Tabletele de chlorella sunt și ele utile în această situație.

Consuma pudra de orz verde pe stomacul gol (o linguriță într-un pahar cu apă caldă). Orzul verde este de 4 ori mai bogat în calciu decât laptele și de 22 de ori în fier decât spanacul. Este considerat o multi vitamină naturală pentru corp. Se spune că sucul acestei plante a fost declarat super-alimentul secolului XXI. Îți oferă foarte multă energie și ajută la slăbit.

Încearcă să ai un stil de viață activ

Activitatea fizică, oricare ar fi ea, este importanta pentru scăderea în greutate. Alege să urci scările, plimbă câinele mai mult, fă curățenie cât mai viguros, ieși cu bicicleta. Toate aceste activități ard calorii și îți mențin un cadrul mental activ. Mulți oameni care țin dietă experimentează la un moment dat efectul de platou.

Acest lucru se întâmplă deoarece organismul are nevoie de mai multe lucruri în afară de mâncare pentru a obține scăderea în greutate, avea tonus și fermitate. Viața activă, chiar și 15-20 de minute înainte sau după orele de program, face minuni în procesul de pierdere în greutate. Alege tipul de mișcare care ți se potrivește și fii consecvent/ă. Rezultatele bune vor apărea din eforturi conjugate.

Jurnalul alimentar

Studiile arata ca persoanele care își fac un jurnal alimentar scad mai rapid in greutate. Una din cele mai simple modalități de a ține un jurnal alimentar este să notezi nu doar alimentele consumate, ci și eventualele simptome, emoții și indicii pe care le primești în ziua respectivă. În circa două săptămâni, vei observa clar o relație între alimentele pe care le consumi și nivelul energiei tale, starea de spirit și simptomele fizice pe care le experimentezi. Începe sa scrii în jurnal în fiecare zi pentru a te cunoaște mai bine! Dacă te simți somnoros la o ora după ce ai mâncat, înseamnă ca unul din alimente ți-a creat o reacție alergica. Fii atent la ceea ce mănânci. Alege numai alimentele care iți conferă foarte multa energie, îți fac plăcere și te ajută în scăderea în greutate.

Bianca Brighilă, Trainer, Nutriționist & Life Coach, www.iubesteticorpul.ro

 

DISTRIBUIE

Lasa un comentariu

Copyright – Planturia.ro, toate drepturile rezervate.