Ce mancam sanatos in perioada postului?

Ce mancam sanatos in perioada postului?

Iubim sa povestim cu cei care ne trec pragul punctelor de lucru din Bucuresti si, in ultima vreme, ne-am lovit, nu doar o data, de intrebarea: ‘’Ma pot ingrasa in perioada Postului?”.

Ei bine, daca stam si analizam putin rafturile magazinelor, am zice ca este aproape imposibil sa nu acumulezi kilograme in plus in aceasta perioada, iar explicatia este una cat se poate de simpla: paine in exces, paste, orez, cartofi si deserturi pline cu indulcitori.

Diversitatea alimentara pare, la o prima privire, sa lipseasca cu desavarsire, iar acesta poate fi unul dintre principalele motive pentru care te poti ingrasa atunci cand adopti un stil de viata vegan, pentru o perioada, cum ar fi aceasta a postului Pastelui.

Noi te sfatuim sa experimentezi si sa incerci alimente noi si sa iti organizezi mesele astfel incat sa obtii un minimum de 30 de grame de proteine vegetale la o masa. Bineinteles, acestea vin la pachet cu o serie de carbohidrati, insa noi ne referim la cei complecsi – paste integrale, cereale integrale –  si la grasimile sanatoase – seminte de in, migdale –  care sa iti asigure necesarul de nutrienti.

 

In plus, este indicat sa consumi cat mai multe fructe si legume crude si, daca va amintiti, intr-un articol anterior am discutat despre cat de important este sa consumati fructele in prima parte a zilei, pe stomacul gol, astfel incat acestea sa se digere in urmatoarele ore, pana la prima masa principala, pentru o buna digestie.

O portie de leguminoase, zilnic, (fasole, naut, mazare, linte) contine aproximativ 25 de grame de proteine si, nu doar ca au un gust extraordinar, dar sunt si extrem de sanatoase si satioase.

Consuma nuci, seminte, radacinoase, ca surse excelente de proteine complete, ce vin cu un aport important de antioxidanti si grasimi sanatoase.

Cum iti poti incepe ziua cu un boost de energie in perioada postului, incepand cu primele ore ale diminetii? Ei bine, noua ne place foarte tare ideea de smoothie-bowl. Gustos, hranitor si cu un continut ridicat de vitamine si minerale, acest desert este alegerea ideala pentru orice moment al zilei, in special pentru micul dejun.

In plus, se prepara extrem de rapid si, daca alegeti ingrediente premium, cu un continut scazut de grasimi si de zahar, smoothie-ul  reprezinta cea mai buna alegere. De ce ai nevoie pentru prepararea lui? De mixuri delicioase si sanatoase de, nuci si seminte, pe care le gasesti 

Suna prea bine ca sa fie adevarat? Crede-ne pe cuvant!

‘’Nimic nu este suficient de satios in aceasta perioada’’, ‘’nu prea am ce sa mananc, sa fie si gustos, si de post’’ sau ‘’nu exista diversitate’’. Fals total si cred ca, acum, dupa ce v-am dat cateva exemple, sunteti de aceeasi parere. Ne putem bucura de mese delicioase, satioase si sanatoase si atunci cand eliminam branza, ouale si carnea, pe care le inlocuim cu legume proaspete, cu atat mai mult cu cat primavara este foarte generoasa.

Asa cum spuneam mai sus, important este sa iesim din rutina de zi cu zi si, aici, ne referim la cea alimentara si sa consumam nu doar alimentele cu care ne-am obisnuit organismul, dar si pe cele care ne fac bine si care contribuie la cresterea nivelului de vitalitate.

Noua, celor de la Planturia, ne place sa venim in sprijinul celor ce iau o pauza din a consuma produse de origine animala, in perioada sarbatorilor, care este un bun prilej pentru detoxifiere, despre care o sa povestim intr-un articol viitor, pentru ca si detoxifierea are un rol extraordinar pentru sanatatea noastra. De asemenea, acest super-alimente sunt perfecte nu doar pentru perioada postului, dar si pentru vegani si vegetarieni.

Planturia, inspiratie pentru sanatate!

 

 

 

 

DISTRIBUIE

Lasa un comentariu

Copyright – Planturia.ro, toate drepturile rezervate.