Clatite din hrisca, unt de arahide, ciocolata si fructe proaspete

Clatite din hrisca, unt de arahide, ciocolata si fructe proaspete

Clatite din hrisca, un deliciu simplu de gatit

Astazi vrem sa va impartasim o reteta delicioasa, hranitoare si foarte simplu de pregatit: clatite (pancakes) cu faina din hrisca, unt de arahide, ciocolata si fructe proaspete. Toate ingredientele sunt disponibile in magazinul nostru online, asa ca… spor la bucatarit!

Scopul nostru cu aceasta reteta este sa va oferim o varianta de masa sanatoasa, echilibrata din punct de vedere nutritional, dar si gustoasa si simplu de pregatit. Aceasta reteta este potrivita pentru aceia dintre voi care aveti o alimentatie vegana, fara gluten sau care tineti post. De asemenea, recomand clatite din hrisca si celor care doresc sa aiba o alimentatie sanatoasa, echilibrata si diversificata sau care sunt in proces de slabire.

Combinatia de ingrediente este bogata in proteine, grasimi sanatoase, fibre, vitamine si minerale si redusa in carbohidrati. Este o masa potrivita pentru intreaga familie si poate fi servita ca si mic dejun in orice zi a saptamanii sau ca un brunch de weekend.

Ca sa nu va tinem prea mult in suspans, va detaliem reteta de clatite din hrisca, dupa care, va oferim mai multe informatii despre fiecare ingredient in parte, ce beneficii are si in ce alte preparate il mai puteti adauga.

Ingrediente pentru aluat (cantitati pentru 4 portii):

  • Faina din hrisca – 50g;
  • Faina de cocos – 50g;
  • Tarate de psyllium – 10g (2 linguri rase);
  • Eritritol (indulcitor natural) – 1-2 linguri (10-20g) sau chiar deloc;
  • Unt de arahide – 80g;
  • Un varf de cutit de sare;
  • Praf de copt – 5g (jumatate de pliculet de 10g);
  • Bautura vegetala din migdale – aproximativ 500ml.

Ingrediente pentru coacere si servire:

  • Ulei de cocos pentru copt clatitele – aproximativ 2-3 linguri;
  • Ciocolata raw vegana – 10g la portie (poate fi rasa sau topita, ca o glazura);
  • Banana – jumatate de banana la portie (aproximativ 80-100g);
  • Capsune – aproximativ 80-100g la portie.

Si un ingredient magic care sa completeze totul, un strop de afectiune atat pentru voi insiva, cat si pentru cei dragi.

Clatite din hrisca
Clatite din hrisca

Clatite din hrisca: mod de preparare 

Intr-un vas incapator (un bol mare de salata, de exemplu), amestecati toate ingredientele uscate (faina din hrisca si cocos, tarate de psyllium, indulcitor, sare, praf de copt), apoi adaugati treptat bautura vegetala, iar la final adaugati si incorporati si untul de arahide. Compozitia obtinuta va fi destul de groasa, dar omogena si legata, numai buna de masurat si adaugat in tigaia pentru copt, cu lingura.

Asadar, pentru coacerea clatitelor, varianta americana, groase si pufoase, ungeti o tigaie non-adeziva cu ulei de cocos, apoi adaugati cu lingura din compozitia obtinuta. Dintr-o lingura va iesi o clatita destul de mica in diametru, asa cum puteti vedea si in poza acestui articol. Coaceti clatitele la foc mic spre mediu, aproximativ 2 minute pe fiecare parte.

Mod de servire

Pentru servire, noi am ales sa adaugam ciocolata rasa pe deasupra, dar se poate si topi ciocolata si se poate intinde ca o glazura, iar alaturi am ales sa adaug feliute de banana si capsune, dar puteti sa adaugati si alte tipuri de fructe, in functie de preferintele voastre.

Pentru o portie, noi consideram ca sunt suficiente 4-5 clatite (aproximativ 130-150g), 10g ciocolata, 80-100g banana si 80-100g capsune. Incercati si veti vedea ca va saturati.

Valorile nutritionale pentru o portie de clatite cu fructe de 300-350g sunt urmatoarele:

  • Proteine – 13.5g;
  • Grasimi – 29g;
  • Glucide (carbohidrati) – 59.5g;
  • Fibre – 15g;
  • Calorii – 543kcal.

Dupa cum va spuneam, este o masa in toata regula, nu un desert pe care sa il consumam pe langa mesele principale. Este o masa bogata in nutrienti, hranitoare, satioasa si gustoasa.

Asa cum v-am promis mai sus vreau sa va oferim si cateva informatii despre beneficiile consumului fiecarui produs si alte idei de preparate in care le puteti folosi.

Faina din hrisca – este un aliment bogat in proteine vegetale de calitate, vitamine si minerale precum: vitamina A, complexul de vitamine B, fiert, cupru, magneziu, zinc. Faina din hrisca nu contine gluten, o puteti combina cu alte tipuri de faina si puteti prepara paine, blaturi pentru pizza si cheesecake, clatite sau o puteti incorpora in amestecuri de chiftelute din legume, pentru un plus de proteina si pentru a lega amestecul.

Faina de cocos – este bogata in proteina si grasimi sanatoase, fibre, avand un aport mai scazut de carbohidrati. Continutul mare de fibre o face sa absoarba mult lichid, asadar, se foloseste in cantitati mici, combinata cu alte tipuri de faina. Avand un gust usor dulce si aromat, este foarte buna in prepararea blaturilor pentru torturi, cheesecake, biscuiti, briose, clatite si multe alte sortimente de prajituri. De asemenea, nu contine gluten si poate fi consumata de catre oricine.

Taratele de psyllium – sunt o sursa bogata de fibre care favorizeaza buna desfasurare a tranzitului intestinal, scad nivelul glucozei in sange si dau satietate foarte buna. Absorb foarte multa apa si se recomanda consumul in cantitati mici, 1-2 linguri pe zi. Au capacitatea de a lega foarte bine orice combinatie de fainuri fara gluten, tocmai de aceea ar trebui sa fie un ingredient nelipsit din bucataria noastra. Astfel, putem realiza aluaturi pentru paine, pizza, prajituri, torturi, chiftelute si multe altele, fara sa fie nevoie sa adaugam oua sau faina din grau (glutenul din grau de asemenea leaga orice amestec).

Untul de arahide – este un aliment bogat in proteine, grasimi, fibre, avand o cantitate destul de mica de carbohidrati. Arahidele fac parte din categoria leguminoaselor, ca si lintea, nautul, soia, mazarea, fasolea uscata, dar pentru ca sunt mult mai bogate in grasimi, le incadram de obicei in categoria nucilor si semintelor. Untul de arahide are un gust placut, da satietate mare si poate fi folosit intr-o gama larga de preparate: prajituri, torturi, biscuiti, fursecuri, creme, dar poate fi consumat si ca atare, intins in strat subtire pe clatite, pe o felie de paine dimineata sau pe fructe precum merele si bananele. Totusi, persoanele care au alergie la untul de arahide, nu trebuie sa il consume.

Eritritol – este un indulcitor natural cu indice glicemic si calorii 0. Poate fi consumat de catre oricine, inclusiv de catre persoanele diabetice sau cele care respecta principiile dietei ketogenice si sunt nevoite sa mentina un nivel foarte scazut al glucidelor din alimentatie. Practic, cu acest indulcitor ne putem bucura de o cafea, un ceai sau o limonada, fara calorii. De asemenea, il putem folosi in deserturile preferate si astfel mentinem o cantitate redusa de calorii in acestea.

Uleiul de cocos pentru gatit – este un ulei mult mai stabil la temperaturi inalte decat uleiul de floarea soarelui si mult mai putin procesat, iar din aceste motive este mai bine sa gatim cu acesta. Cu toate acestea, ar fi bine totusi sa nu consumam alimente prajite in baie de ulei de cocos, ci sa le coacem in tigai doar unse. Astfel, pastram o cantitate mai mare de nutrienti in alimentele gatite si prevenim si consumul de grasimi in exces.

Va invitam sa incercati reteta de clatite cu faina din hrisca, ciocolata si fructe proaspete, in orice zi a saptamanii preferati. Reteta de clatite cu hrisca o puteti pregati ca si rasfat pentru voi insiva sau pentru intreaga familie. Ingredientele sunt doar la un clic distanta, pe Planturia.ro.

Planturia, inspiratie pentru sanatate!

 

Cu drag pentru voi,

Anca Fota – Nutritionist – www.ancafota.ro

 

DISTRIBUIE

Lasa un comentariu

Copyright – Planturia.ro, toate drepturile rezervate.